23 Şubat 2016 Salı

Boğulmamak İçin/ George Orwell





   Boğulmamak İçin/George Orwell
  Can Yayınları/254 sayfa
  Çeviren: Suat Ertüzün 








Bir yılbaşı çekilişinde önüme gelen paketten çıkan hediye; fotoğrafta gördüğünüz Orwell kitabıydı. Elimdeki kitapları okudukça sıra Boğulmamak İçin'e geldi. Bu güzel hediye için buradan da teşekkür ediyorum tabi kitabı alan arkadaşıma.

Orwell'ın dilini sağlam, okunası ve akıcı buluyorum. Bazı paragraflarının yoran uzunluğuna rağmen edebiliğinin yanında öğreticiydi de. İki savaş arası bir İngiltere okudum, kendimi bambaşka yıllara ait buldum. Benim belki de kısacık ömrümde geriye dönüp baktıklarımın yetmiş seksen yıl önceki hallerini gördüm. 

Bunların yanında ilk roman oluşunu fazlasıyla hissettim. Daha önce yalnızca Bin Dokuz Yüz Seksen Dört kitabını okuduğum yazarın, sonraki yıllara kalemini nasıl hazırladığını görür gibi oldum kitapta. Örneklerinin kaynaklarını, distopyaya kayan hayal gücünü bu kitapta sezdim. En önemlisi de eski bir tanıdığımla karşılaşmış gibi oldum satırlarda. 

Kitabı kapattığımda en net verdiğim karar ise tüm Orwell kitaplarını okumam gerektiği ve hayatımın farklı noktalarında okuduğum kitaplarını yeniden okumam gerektiğiydi. Orwell değişen dünyaya karşı hala ayakta kalabildiğine inandığım yazarlardan. O yüzden hala yazarın bir kitabını okumadıysanız bence elinizi çabuk tutmalısınız.

*Her şeye vakit vardır ama yapmaya değer şeyler hariç. Sahiden önemsediğiniz bir şeyi düşünün. Sonra sadece ona harcadığınız zamanı saat saat toplayın ve hayatınızın ne kadarcık bir bölümünü kapladığını hesaplayın. 

*Öte yandan öbür dünya inancı gibi şeylerin önemini yitirdiği dönemler esas olarak oturmuş dönemlerdir; uygarlığın bir fil gibi dört ayak üzerinde sağlam durduğu dönemlerdir. 

*Kah neden olmasın diye düşünüyor kah bunun sadece hayalini kurup yapamadığımız şeylerden biri olduğunu kendime telkin ediyordum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder