18 Nisan 2016 Pazartesi

Yokyer/ Neil Gaiman

                                    Yokyer/ Neil Gaiman
                                    İthaki Yayınları/ 372 sayfa 
                                    Çevirmen: Evrim Öncül

 (Kitabın fotoğrafını çekmeyi unuttuğumu kitabı bitirdikten sonra fark ettim. Bu durumda okuma halimin bir fotoğrafı yok.)

Neil Gaiman'dan ilk okuduğum ve hayli uzun zamandır beklettiğim bir kitaptı. Bekletmem aslında benim adıma yararlı olmadı diyebilirim. Yazarın kitapta kurduğu alternatif dünyayı ve karakterlerin başlarına gelenleri çok doğal karşıladım; tabi bunda bu eğitim döneminin başından beri hayatımda var olan Frp'nin (fantasy role playing) etkisi büyüktü. 

Basit bir örnek vermek gerekirse karşılarına çıkan değişik varlıklar beni hiç mi hiç şaşırtmadı. Gerçi hala kurduğu evrenin sağlamlığına ve şehrini ne kadar iyi tanıdığına saygı duyarak bakıyorum. Üstelik frp için gelecekte yazabileceğim bir karaktere de ilham vermedi desem yalan olur. 

Dil olarak rahat okunası ve nerede ne şartta okursan oku akıcılığını kaybetmeyen bir kitaptı. Üstelik benim İstanbul Film Festivali için koşturduğum şu günlerde okurken bir yandan da beni rahatlattı, uzun zamandır ihtiyaç duyduğum elden bırakamama hissini verdi. Benim gibi bir yoğunluk içinde olanlara özellikle tavsiye ederim.

* "Her zaman şöyle düşünmüşümdür, şiddet kabiliyetsiz olanların son sığınağıdır ve boş tehditler korkunç derecede beceriksiz olanların son mabedidir."

*Böylece gün, bir günah olduğunu bildiği beklemeye dönüşmüştü: Anlar yaşamak içindi; beklemek hem gelecek olan zamana hem de şu anda ihmal edilen anlara karşı bir günahtı. Yine de, bekliyordu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder